niedziela, 17 marca 2013

"Ślub Doskonały"

W grudniu ubiegłego roku miała miejsce premiera nowego spektaklu Teatru Kwadrat pt: "Ślub doskonały". Zaintrygowały mnie zwiastuny i fotorelacje jakie znalazłam w internecie i  z żalem sobie pomyślałam iż marne są szanse na to, aby sztukę zobaczyć osobiście....









Życie lubi nas jednak czasem zaskakiwać! Kilka tygodni temu otrzymałam sympatyczną informację, że Scena Polska zorganizowała przyjazd ekipy Teatru Kwadrat do Nowego Jorku właśnie z tym spektaklem.
 Jeszcze tego samego dnia zarezerwowałam bilety!
Oto co możemy o spektaklu przeczytać na stronie Teatru Kwadrat:

Jesteś panem młodym w dniu swojego ślubu. Budzisz się rano, właściwie w południe, w pokoju hotelowym, z piękną, nagą nieznajomą u boku. Niestety, wśród zapamiętanych atrakcji wczorajszego kawalerskiego wieczoru, obraz tej ślicznotki nie występuje. A głos twojej przyszłej żony już słychać w hotelowym korytarzu…
Wystarczy wyobrazić sobie taką sytuację, by w lot zrozumieć, że życie naszego bohatera (Paweł Małaszyński) już nigdy nie wróci na dotychczasowe tory.
Sztuka łączy dwa elementy ukochane przez naszych widzów, czyli romantyzm przedstawienia „Kiedy Harry poznał Sally” z absurdalnym dowcipem i matematyczną precyzją najlepszych światowych fars.
Zamierzony przez autorów barokowy weselny kicz, jest doskonałą oprawą dla lokomotywy nieprawdopodobnych zdarzeń, możliwych jedynie w najlepszych farsach – ukochanym gatunku Brytyjczyków.
Każdemu z nas zapewne typowa ślubna przesada wydaje się ze wszech miar żenująca, nic dziwnego zatem, że gdy w taką scenerię wprowadzić absurdalny wątek narzeczonego, przyłapanego na zdradzie w noc przedślubną – mieszanka taka musi prowadzić do wybuchów nieposkromionego śmiechu, a momentami (uwaga!) także wzruszeń, choć tego akurat już nie gwarantujemy.
„Ślub doskonały” – to komedia, która rozbawi, pouczy, a najwrażliwszych może nawet przerazi, przede wszystkim jednak będzie dla Państwa świetną okazją do spotkania z naszymi gwiazdami: Pawłem Małaszyńskim, Martą Żmudą Trzebiatowską, Katarzyną Glinką, Katarzyną Zielińską, Andrzejem Nejmanem, Ewą Kasprzyk, Małgorzatą Pieńkowską, Iloną Chojnowska, Maciejem Kujawskim oraz Andrzejem Grabarczykiem.
Autor: Robin Hawdon
Tłumaczenie: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Kostiumy: Emilia Dadoń
Dziś wTribeca Performing Arts Center, przy wypełnionej po brzegi widowni uczestniczyłam w przedstawieniu.
Obsada którą ja miałam przyjemność podziwiać:

Bill – Paweł Małaszyński
Rita – Katarzyna Zielińska
Judy – Marta Żmuda Trzebiatowska
Tom – Andrzej Nejman
Daphne – Ewa Kasprzyk
Julie – Ilona Chojnowska
Kierownik Hotelu – Maciej Kujawski





Podobno komedie są dla mniej ambitnych widzów, aby teatry mogły zapełnić widownię i podreperować budżet. Jeśli mogę być widzem sztuki tak" niskich lotów" jak prezentowana dziś ślubna farsa to bardzo chętnie jeszcze nie raz wesprę tego rodzaju przedsięwzięcia:)
Wybuchy głośnego śmiechu widzów chwilami wręcz zagłuszały grę aktorów i trwały do samego zakończenia!
Nie ukrywam że jestem pod wrażeniem urody i warsztatu pani Marty choć i pozostali aktorzy z obsady spisali się na medal!

Opuściłam teatr w doskonałym humorze z nieco obolałymi mięśniami brzucha.
Naładowałam akumulatory pozytywną energią na nowy tydzień.

Serdecznie polecam! 







Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia!

44 komentarze:

  1. ojej,ale obsada!ja nie jestem teatrolubna ale nie powiedziałabym nie gdyby mnie ktoś zaprosił, mnie się marzy obejrzec balet moskiewski:P od dzieciństwa coś mnie w tym kierunku ciągnało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko! Bede miala niedlugo cos dla Ciebie:) W lutym zabralam synka na balet "The sleeping beauty" I chcialabym przygotowac o tej sztuce post.
      Wiesz jak to u mnie ostatnio z dotrzymywaniem terminow...., ale moze w koncu sie docisne7

      Usuń
  2. Bossssssssssska obsada :D Tylko pozazdrościć :D Serdecznie pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Sikoreczko:) Obsade wyborna, gwarantujaca dobra zabawe!


      Rowniez pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  3. Oooo ja tez bym z checia ogladnela ta sztuke.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasami nigdy nie wiadomo, kiedy sie nasze zyczenie spelni;)

    Pozdrawiam Anetko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć Olu. Lubię teatr, ruch na scenie. Zupełnie inne odczucia niż w kinie. Sztuki nie widziałam. Może kiedyś... Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Mam akie samo zdanie, choć nie mogę sobie pozowolić na teatr tak często jak bym tego sobie życzyła.

      Dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  6. Wyobrażam sobie, że dla Polaków rozsianymi za granicami naszego kraju, takie kulturalne wydarzenie na żywo to czysta przyjemność. Dobrze, że udało Ci się dostac bilety.
    Pozdrowionka
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Ewuniu! Bilety na pierwszy spektakl sprzedały się w tempie ekspresowym i szybko podjęto decyzję o dodatkowym spektaklu. Słyszałam jednak iż na tą sztukę i w Polsce nie jest łatwo o bilety! I nie dziwię się!;)

      Uściski!

      Usuń
  7. Okazuje się Olu, że Ty tysiące km od Polski oglądasz więcej, niż ja tu na miejscu.

    Oj wstyd mi.....

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ja dawno nie byłam na żadnym teatralnym przedstawieniu ...

    Z taką obsadą spektakl musiał się udać :).

    A mówili po polsku czy angielsku?

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię większość tych aktorów, a Małaszyński ma specjalne miejsce w moim sercu, dlatego szczerze zazdroszczę, że mogłaś oglądać ten spektakl! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy wrócisz? brakuje mi Twoich postów i pieknych prac.

    OdpowiedzUsuń
  11. Olu, mam nadzieję, żeu Ciebie wszystko w porządku. Daj choć malutki znak. Brakuje Ciebie w blogowym swiecie :-)
    Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  12. Olu, mam nadzieję, że u Ciebie wszystko ok. Wiem, że się po dziewczynach powtarzam ale jakoś pusto bez Ciebie i nie ukrywam, że niepokoi mnie Twoje milczenie. Już nawet ja tak długo nie wytrzymałam. Odezwij się, proszę, proszę
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Twój blog jest nieustannym źródłem inspiracji, Kiedy wrócisz...czekamy.

    OdpowiedzUsuń

  14. This Is Really Useful And Nice Information. แทงบาคาร่าพารวย
    This are such great articles. แทงบาคาร่าพารวย This articles can help you to make some new ideas.
    https://sakukrub1.wixsite.com/mysite/post/review-the-suzuki-swift-sport-is-a-delightfully-odd-tiny-hot-hatch I appreciate for reading my blogs.


    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. نور وب
    یک آژانس بازاریابی ، برندینگ، و دیجیتال مارکتینگ است که به شما در خلق یک محصول یا خدمت دوست داشتنی، یافتن مشتریان دوست داشتنی، تهیه و تدوین طرح کسب و کار جهت ایجاد، نگهداشت و استحکام یک رابطه دوست داشتنی تر با آنها کمک خواهد کرد. ما نام بازاریابی دوست داشتنی را برای خود برگزیدیم، چون ایمان داریم که انجام بازاریابی به شیوه درست، دنیا را جای دوست داشتنی تری هم برای مشتریان، هم برای کسب وکارها و هم برای سایر موجودات ساکن در این کره خاکی خواهد کرد!
    خدمات آژانس بازاریابی نور وب شامل

    ارسال دایرکت انبوه اینستاگرام

    ارسال پیام انبوه تلگرام

    ارسال پیام انبوه در واتساپ

    مشاوره سئو رایگان
    میباشد.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. I was impressed by your writing. Your writing is impressive. I want to write like you.파워볼사이트 I hope you can read my post and let me know what to modify. My writing is in I would like you to visit my blog.


    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...