poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Poszewka z monogramem

Poszewka z monogramem na nieduza podusie powstala specjalnie dla mojej siostrzenicy Leny.
Jest nieco spoznionym prezentem na pierwsze urodziny, ktory jednak szczesliwie dotarl juz do rodzicow Lenki.

Haftowalam na bialej bawelnie o rownym splocie i fachowym oznaczeniu nr 28. Wybralam szara muline DMC o nr 414. Bardzo mi sie podobaly prace w takim zestawie kolorystycznym, podgladane na przyklad na blogu Ateny. Szary moze nie pasuje dla malej dziewczynki. Pomyslalam jednak przyszlosciowo i z nadzieja iz bedzie to pamiatka na lata, postawilam na ten uniwersalny kolor.
Moje dotychczasowe prace z haftem krzyzykowym to zazwyczaj drobne wzory, na nieduzych kawalkach kanwy. Przy tym rozmiarze tkaniny pomagal mi tamborek .
Wzor znalazlam w tej galerii


Zaprezentuje dzis takze naparstki, ktore ostatnio zasilily moja jeszcze nieliczna kolekcje.
Pierwsze trzy, porcelanowe sa z rodzinnego Tarnowa. Zdobia je zabytki tarnowskiej starowki i godlo miasta.

Druga  "trojeczka" jest dla mnie wyjatkowa! Dostalam je od Mamy, ktora przez dlugie lata uzywala ich w swojej" pracowni rekodzielniczej". Nie sa to jakies wymyslne zabytki, ale najzwyklejsze metalowe naparstki. Miejscami tak wysluzone, ze maja dziury! Dla mnie jednak beda bezcennymi skarbami!
Dziekuje Mamo!


Dziekuje za wszystkie pochwaly broszek!
Bardzo mi milo ze spodobaly sie Wam na tyle, iz chcecie wykonac podobne:)
Fotokursik w przygotowaniu!

Pozdrawiam!

24 komentarze:

  1. Ta podusia będzie na pewno bezcennym skarbem za parę latek :) Monogram jest piękny i bardzo elegancki :)
    A naparstki... wszystkie superowe, ale te z duszą, od Mamy - piękny prezent :) Takie drobiazgi stanowią o dziejach Rodziny...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna poduszka.a naparstki zwłaszcza te pierwsze bardzo ciekawe..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Poduszka będzie wspaniałą pamiątką! Bardzo lubię takie prezenty i staram się obdarowywać bliskich haftowanymi prezentami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny monogram, chyba wkrótce też stworzę coś w ten deseń. Naparski od jakiegoś czasu mnie zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. no przepiękna litera !!!!! ja troszkę odeszłam od haftowania na czas ciąży bo jakąś głupotę przeczytałam w necie ale....ale zaczynam za tym tęsknić...pozdrawiam gorąco choć zimno na dworze, ewa

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna podusia. Masz rację co do połączenia kolorów - cudny. A szary jest uniwersalny, poduszka będzie służyła wiele lat. Ma taki klasyczny, elegancki wygląd.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysl z poducha, najbardziej podoba mi sie wiazanie:) I fajnie, ze pokazalas naparstki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny haft, a naparstki bardzo szykowne - sama mam pięć takich zwykłych-niezwykłych starych naparstków, a jeden ma zielone oczko na czubku.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepięknie udała Ci się poduszeczka. kolory faktycznie wyglądają fantastycznie. Naparstki są wspaniałe i te od mamy(wiadomo takie przedmioty przepełnione wspomnieniami są najcenniejsze) te porcelanowe równie piękne. Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna podusia, wzór monogramu jeden z piękniejszych jakie widziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. poszewka jest przepiękna! wyobrażam sobie ile pracy musiałaś w nią włożyć!

    OdpowiedzUsuń
  12. Podusia jest prześliczna , kolory też fajne- jestem przeciwnikiem kupowania lub szycia dziewczynkom wszystkiego w kolorze różowym, naparsteczki śliczne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Poduszka bardzo elegancka, a naparstki - prześliczne!

    http://anek73.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałabym taka pamiątkę mieć, ech....

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana poduszeczka jest przeurocza !!!
    Piękny i misterny hafcik !!!!!
    Zapraszam na Candy do Galerii Kaprys.
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowna poducha!!! Bardzo fajny kolor :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  17. O, rety, rety! Jakie to wszystko śliczne! No i mamine naparstki skarby największe!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiekna poszewka na poduszke, haft prezentuje sie wprost fenomenalnie!
    Zreszta caly blog jest swietny, poogladalam prawie wszystko, jutro dokoncze bo jest na co popatrzec, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczna poducha ,bedzie swietna ozdoba i pamiatka po wsze czasy:)
    Naparstki swietne :)
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  20. Podusia jest piękna,niegdy nie haftowałam bezpośrednio na bawełnie, czy ten splot jest bardzo mały? idzie sie tam łatwo rozeznac gdzie haftować krzyzyk?

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne! A kolorystyka bardzo mi przyopadła do gustu. Jakoś panuje przekonanie, że dla dziewczynki róż a dla chłopaka błękit ... wykonałaś nietypowo i to mi się właśnie podoba! A napartski supcio!

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam monogramy...ta poduszka i haft,który uwielbiam zaparł mi dech.....pozdrawiam:))))))))

    OdpowiedzUsuń
  23. Monogram jest cuuudny!!! Przepięknie wygląda ta poducha:)
    Świetne te naparstki:)

    OdpowiedzUsuń
  24. cudowna podusia, a monogram... Wspaniały prezent!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...